REALP
Realp is het eindstation van de Dampfbahn Furka-Bergstrecke. De Furka-Bergstrecke wordt momenteel in het hoogseizoen dagelijks aangedaan door 1 of 2 stoomtreinen die van Realp via Tiefenbach, Furka en Muttbach naar Gletsch en weer terug rijden. In Gletsch ligt voorlopig het eindpunt van de lijn, maar de DFB is druk bezig om het gedeelte naar Oberwald ook rijklaar te krijgen. Op 1 januari 2003 fuseerde de Furka-Oberalp Bahn met de Brig-Visp-Zermatt Bahn tot de Matterhorn-Gotthard Bahn (MGB). De MGB berijdt nu het gehele tracé van Zermatt tot Disentis waarbij reizigers in Disentis nog steeds aansluiting hebben op de ruim 100 jaar oude Rhätische Bahn die het vervoer in het kanton Graubünden verzorgt.
Tot voor kort was men somber over het traject Gletsch-Oberwald. De passagiersaantallen daalden, de economische teruggang was in de Zwitserse toeristensector sterk te merken en grote financiers zoals het bedrijfsleven en de Zwitserse staat bleven weg. In het jaar 2005 was er goed nieuws voor de DFB, een enthousiaste Zwitserse spoorwegliefhebber besluit een donatie van 3 miljoen Zwitserse Franken te doen aan de nieuw op te zetten stichting Furka-Bergstrecke. De donatie maakt een snelle uitbreiding richting Oberwald mogelijk. Op dit moment wordt er vanuit gegaan dat omstreeks 2011 de gehele Furka-Bergstrecke weer bereden zal worden. Realp is ook het startpunt naar de Rotondohütte, zie het verhaal onder Berghutten.