INNERTKIRCHEN-REUTI-MEIRINGEN-INNERTKIRCHEN

• 01SustenpassinnertkirchenreutiTussen Aare en MIB bahn
Een leuke inloopwandeling van ongeveer een kleine 3 uur. Tussen de Aare en de MIB Bahn in Innertkirchen (625m) wandelen we richting Äppigen. Over het houten loopbruggetje passeren we het Gadmerwasser en wandelen steil het teerweggetje achter de KWO omhoog en bereiken even later Äppigen. Äppigen ligt 50 hoogtemeters hoger dan Innertkirchen op een Alm boven de Aare aan de rand van de Hasliberg. Het gehucht kent een aantal boerderijen en enige vakantieverblijven. Na Äppigen wandelen we het steile bergweggetje door het Trocheweid en genieten boven even van het mooie uitzicht over Innertkirchen en Grimselpass. Vervolgens nemen we bij Obren Wylerli (820m), splitsing Reuti-Jochpass, de afslag Hasliberg/Reuti (45 min).

• 08SustenpassinnertkirchenreutiUnterbach
Over het erf van de plaatselijke boeren wandelen we verder richting Reuti. Hebben op de Alm in Obren Wylerli zicht op de loop van de Aare richting Brienzersee. Na de Alm op Stapf bereiken we het teerweggetje richting Reuti. Het weggetje is voor voertuigen alleen door plaatselijke bewoners, veelal boeren, te gebruiken. Die op deze wijze ’s zomers eenvoudiger het Gental kunnen bereiken waar dan veelal het vee staat te grazen. Aan de zuidzijde van Reuti (1045m) wandelen we het dorp binnen. In de tweede week van juni blijkt dat alles in het dorp nog is gesloten de lange winter heeft ook hier zijn sporen achter gelaten. In Reuti wandelen we voor de brug over de Milibach linksaf het teerweggetje op richting Mühlefluh (uitzichtpunt).

• 11SustenpassinnertkirchenreutiLucher-Reuti
Bij Lucher-Reuti gaat het teerweggetje over in een natuurlijk wandelpad. Langs prachtig gekleurde akelei wandelen we over het fitnessparcours naar de Mühlefluh. Genietend van het uitzicht over Meiringen en de Brienzersee besluiten we om via het Tripfiwald af te dalen richting Tripfi, Wylerli en uiteindelijk Meiringen. Het goed gemarkeerde bospad doet ons uitkomen op de Tripfi Alm. Maken enige foto’s van de omgeving, de boerenschuren en vervolgen de wandelroute. Op de splitsing in Wylerli gaat het linksaf over Obren Wylerli (waar we de heenreis zijn langs gewandeld) richting Innertkirchen dat vervolgens nog één uur wandelen is. Rechtsaf gaat het naar Meiringen (30 minuten). Langs het Schlosswald wandelen we Meiringen binnen nabij Restaurant Du Pont en nemen het treintje van de MIB Bahn (Meiringen-Innertkirchen-Bahn) naar Innertkirchen. Een leuke inloopwandeling met een gering aantal hoogtemeters in een prachtige omgeving.